07

ANOSR

Cum a apărut?

Ideea de ANOSR îşi are rădăcinile în mişcările sociale studenţeşti din anul 1995, însă structura finală a apărut în timpul mișcărilor studențești din 1998.

În aceste condiţii, în 30 martie 1999, la Timişoara, cu ocazia Săptămânii Internaţionale Studenţeşti s-a stabilit convocarea unei Adunări Generale de constituire la care au fost invitate să participe toate organizaţiile interesate să clădească o Alianţă Naţională Studenţească. Cele 24 de organizaţii prezente au purtat dezbateri ample asupra statutului, organizării şi structurii acestei federaţii.

Structura rezultată în această primă fază era una mult axată pe rezolvarea rapidă a problemelor sociale, fiind organizată mai degrabă ca o reţea de informare şi mobilizare urgentă. Atunci încă nu se putea afirma despre o federaţie de sine stătătoare, ci mai degrabă despre o structură eminamente sindicală.

Sfârşitul anului 1999 a reprezentat pentru ANOSR un an plin de încercări din cauza amplelor mișcări sociale în valuri, moment în care ANOSR a reușit reprezentarea și mobilizarea a zeci de mii de studenți pe străzile a mai bine de 70% din centrele universitare românești.

Ce sunt comisiile ANOSR?

Acestea sunt ca un fel de departamente ce au unele scopuri. În cadrul lor pot aplica membri din organizațiile membre, păstrându-se cerința cu scrisoarea de recomandare și adăugându-se o motivație. Acestea sunt cinci la număr:

Comisia Educațională

Este coordonată de un vicepreședinte Educațional și se asigură ca studenții să-și știe drepturile sau ca atunci când au întrebări despre orice legat de educație să le răspundă.

Comisia pentru dezvoltare regională

Aceasta este condusă de Vicepreședintele pe Dezvoltare Organizațională și se asigură că organizațiile membre să întrunească anumite condiții pentru a nu-și pierde statutul pe care-l au.

Comisia pentru relații publice

Este condusă de Vicepreședinte Relații Publice și are ca principal scop gestionarea imaginii ANOSR.

Comisia pentru dezvoltare organizațională

Condusă tot de Vicepreședintele pe Dezvoltare Organizațională, are ca scop realizarea unor controale în organizațiile membre pentru a vedea cum decurge activitatea acestora și pentru a acorda feedback acolo unde este nevoie.

Comisia pentru proiecte și atragere fonduri

Este gestionată de Vicepreședintele Proiecte și Vicepreședintele Financiar care se asigură că proiectele ANOSR să fie desfășurate în condiții cât mai bune.

La ce evenimente putem participa?

Gala Profesorului Bologna este un proiect care le recunoaște meritele profesorilor care pe parcursul anului/anilor și-au dat silința ca elevii lor să primească tot ce e mai bun. Astfel, profesorul Bologna este un dascăl „autentic” şi „tare”, care depășește graniţele disciplinei pe care o predă, punând în joc elementele esenţiale ale celui care îndrumă minţi şi suflete. Un profesor care îşi învăţă studenţii să înveţe şi le deschide drumuri.

FOSR-ul reprezintă un eveniment în care birourile de conducere și câțiva membri ale organizațiilor membre se întâlnesc pentru opt zile pentru a stabili viitoarea conducere ANOSR și pentru a participa la diverse training-uri. Aceasta este o experiență de neuitat deoarece îmbină utilul cu plăcutul iar organizarea este una foarte bună. În cadrul forumului organizațiilor studențești române se desfășoară și AG-ul (adunarea generală). Pentru a înțelege mai bine termenul vă puteți gândi la AMA pe care o organizăm, este aproximativ același lucru însă la ea participă președinții organizațiilor și eventual unul sau doi membri BC. La FOSR-ul din 2019 noi am avut un singur vot de acordat din considerente ce ne depășeau însă în general SiSC-ul aveam două voturi (maximul era de patru).

Next-urile reprezintă ideea ANOSR-ului de a realiza un fel de training camp pentru departamente specifice în parte. În cadrul acestora, ANOSR pune la dispoziția organizațiilor participante diverse prezentării sau exerciții prin care membri delegați își pot îmbunătăți abilitățile în acel domeniu.

Cu ce ne ajută faptul că suntem membri ANOSR?

Printre scopurile organizației noastre se regăsește reprezentarea studenților din facultatea de Cibernetică, astfel prezența în ANOSR ne ajuta în multe moduri către acest scop:

Având în vedere că ANOSR-ul înglobează 91 de organizații, vocea acestuia este mai puternică, iar publicul țintă la care ajung postările acestuia este mult mai mare. Astfel, atunci când organizația noastră găsește o nedreptate ANOSR-ul ne poate susține și problema poate dispărea mai ușor.

ANOSR-ul se bucura de o oarecare deschidere și la ministerul Educației sau la nivelul presei române, astfel prin apartenență suntem la curent cu noutățile de fiecare dată. Facem parte din ceva mai mare decât noi. Deși suntem o organizație care are 150 plus membri activi făcând parte din ANOSR ne oferă alți 4000 de colegi cu același scop comun, acela de a reprezenta studenții.

Alte beneficii regăsim și legate de dezvoltarea noastră ca organizație și ca indivizi prin participarea la evenimente marca ANOSR.

Ce reprezintă SiSC pentru ANOSR?

De asemenea, SiSC pe parcursul anilor a oferit membri în biroul de conducere al ANOSR, membri în diferitele comisii care există și alumni. SiSC este una din cele mai vechi organizații membre care mereu a avut un punct de vedere ascultat de către celelalte organizații. Făcând parte și din AXA influența noastră la nivel de ANOSR este mare atunci când se votează anumite lucruri în AG.

Astfel, concluzia este că reprezentăm o organizație membră cu un trecut legat de ANOSR pentru care pe parcursul anilor am fost un sprijin puternic prin influența pe care o avem și prin renumele pe care l-am construit.

OSUT

SiSC

LSUMC

LSG

Cine conduce ANOSR-ul?

După cum puteți observa unele funcții nu au precedent în organizația noastră și sunt făcute special pentru modul în care ANOSR funcționează. Pentru a aplica pe una din aceste funcții este nevoie de o recomandare din partea organizației din care faci parte sau alta de care ești apropiat (fiecare organizație poate trimite un singur om) și o strategie pentru viitorul mandat. Procesul de alegere se va desfășura în cadrul Adunării Generale din FOSR, iar modul de desfășurare al procesului este asemănător cu cel al nostru. Spre deosebire de organizația noastră în ANOSR există anumite funcții pe care noi nu le avem sau au o denumire diferită față de corespondentul din organizația noastră. Astfel, posturile sunt:

Președinte

Principala atribuție este coordonarea board-ului.

Secretar General

Se asigură de legalitatea tuturor acțiunilor.

Vicepreședinte Relații Interne

Asigură o comunicare și o colaborare eficientă la nivelul organizațiilor studențești în raport cu structura ANOSR

Trei Vicepreședinți organizaționali

Se asigură ca drepturile studenților să fie respectate.

Vicepreședinte Tineret

Desfășoară activități ce țin de dezvoltarea conectivității între mediul academic și celelalte medii și desfășoară activități ce țin de raportul dintre comunitatea academică și angajatori

După cum puteți observa unele funcții nu au precedent în organizația noastră și sunt făcute special pentru modul în care ANOSR funcționează. Pentru a aplica pe una din aceste funcții este nevoie de o recomandare din partea organizației din care faci parte sau alta de care ești apropiat (fiecare organizație poate trimite un singur om) și o strategie pentru viitorul mandat. Procesul de alegere se va desfășura în cadrul Adunării Generale din FOSR, iar modul de desfășurare al procesului este asemănător cu cel al nostru.

De ce este important să ne implicăm și în ANOSR?

După cum am zis și mai sus noi suntem o organizație cu renume care a fost mereu acolo pentru ANOSR și a dat membri de calitate în Biroul de conducere sau în comisii. Pe lângă faptul că participând la astfel de evenimente sau ocupând astfel de poziții reiese clar o dezvoltare personală mult mai mare, aveți și ocazia de a face parte din ceva uriaș, ceva la care până și ministerul pleacă o ureche.

În concluzie, sper că acest capitol v-a oferit informațiile cele mai importante despre ANOSR și că de acum vom revedea SiSC în cât mai multe comisii deoarece putem!